♥ Usia Kasih Kami ♥

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 20, 2010

Kuatkan semangatmu!

Assalamualaikum w.b.t

"Piju, agak-agak esok aku hidup lagi tak?" tanya Pojie kepada Piju.

Inn tersentak.Sedih.Kenapa soalan itu keluar dari mulut Pojie.Sedih tak terkata.Inn cuba untuk tenangkan hati Pojie yang runsing.Kaki.Kemungkinan Pojie perlu jalani pembedahan lagi untuk buang besi pada pehanya.

Lid, kuatkan semangat ye.Inn selalu kata Pojie ada keluarga yang selalu memberi dorongan dan semangat kepada Pojie.Kawan-kawan yang mengambil berat pada diri Pojie.Ada Inn yang menemani Pojie dari jauh. Allah tidak akan menurunkan ujian kepada hamba-Nya jika hamba_nya itu tidak mampu untuk memikul beban itu.Allah sayangkan Pojie.Allah nak Pojie selalu ingat pada-Nya.Kuatkan hatimu ya Fauzi bin Sulehan.

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa):
 "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."
(Surah al-Baqarah: 284-286)

0 comments: